יום ראשון, 12 במאי 2024

יום העצמאות

 

זה יום שאתה מעיז לשאול את השאלה: האם אני עצמאי? עצם יכולת המחשבה, אתה כבר עצמאי!

תקופה של הכרעות מדיניות משמעותיות, הכרעות פרטיות רבות משקל, תקופה שמרגישים בה משהו קורה, וכל אחד חושב אולי להתערב ולהרוויח!

אבל אנחנו הזקנים יודעים שמי שמתערב מפסיד.  הרי מעלנו כח השנוי והמערבולת......

נכון ישראל במבחן. אנחנו האנשים הקטנים מן השטח יכולים להכריע! באמונה שרופה שהנדנדה באה לטובתו יתברך, ולטובת ישראל!

הדרך היא "פשוטה". קיום מצוה אחת, לשם התחברות אליו יתברך ותו לא! אדם בוחר בליבו משהו קרוב אליו שיכול לקיים. ועל  ידי הדביקות אין בלבול, יציבות, הצבור רוצה. האנשים מרגישים את האדמה זזה מתחת לרגליהם ופוחדים. אפשר לייצב את האדמה, במעשה הקטן המתמיד. היציבות בקרקע מציעה מציאות ברורה המגבה אותך. זאת העצמאות, היכולת לא להתבלבל. ולכל מי שהתנדנד בין אם לכיוון גוים למיניהם ובין מסורת גלותית ימצא את עצמו בפני חידושים. ארץ ישראל דורשת ומדברת וצריך לשמוע את קול הומיה ברור נובע מן האדמה, זועק על הדם שנשפך, בוכה על הפגיעה הבוטה בזולת, נגעל מן העבודה זרה וגלוי עריות וצועק: די ,מספיק.

עכשיו בעצמאות תשפ"ד מרימים את הדגל של המקדש, של הטוהר, של המידות המתוקנות של הבזיון לעוול ולטומאה, לפריצות ולחייתיות האנושית. רוצים צדק, גרוש האויבים, קבוץ היהודים ועשרת השבטים, התרחבות ההתיישבות לכל הגבולות של הארץ המובטחת ומזמינים את השלטון לתת יד לאמונה האיתנה שהביאנו עד הלום. בלי פחד מן הגוים בבטחון במהות האיתנה שמובילה אותנו כבר 3000 שנה, למען ידע כל העולם שה' אלוהינו הוא ,הוא, ואין אחר, הוא אחד.

 

ארנה קובוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה