יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

מלחמת אור קודש

 ב"ה

מלחמת אור קודש

קרבות המכבים אינם משל. קרבות המכבים מתרחשים 7 שנים ביהודה והשומרון ומסתיימים בבית חגלה.

למה במסורת ישראל הארוכה והכואבת בגלות מחקו את המאבק הגשמי של המכבים?

למה בציונות החילונית המתחדשת המכבים הפכו לדוגמה?

בברכת  המזון ובתפילה מזכירים את גבורתם  בברכה, כי המכבים החזירו את תפארת ישראל וחידשו את המקדש ותפקודו

בחשמונאים מוצאים את שלוב היקר של יעקב אבינו- גבורה עם רוחניות, עולם גשמי עם עולם רוחני באיתנו  לכן החשמונאים מהווים גם התעוררות הרוח היהודית לעומת רוח היוונית. הרוח היוונית מפארת את החיצוניות אשר במרכזה הוא הגוף. גוף האדם, נזר הבריאה ביופיו. אמנות שכלתנית , קרה מתוכננת ומתוחכמת. לעומתה עומדת תרבות ישראל אשר משלבת את האמת ואת אחדות האחת בבריאה כולה . תרבות ישראל היא בגדר מהפכה עולמית.

זה מתרחש בתקופת בית שני. ההשפעות הזרות נפוצות ביותר, במקביל בהנהגות קדושות של צבור השומר על אחדותו. קוטביות בעם, החל מן החכמים , האיסיים, הצדוקים ועד לפשוטים ברחוב. העבודה הזרה מתפשטת. איזה פלא ,! מתפוצץ. אצל משפחה קדושה. ללא הגיון  ותקוה להצלחה. רק באמונה עצומה שחייבים לחזור לדרך האחת. ואז ניסים מתרחשים וצבור גדול של מאמינים מצטרף ומנצחים בקרבות וחונכים את המקדש ומחזירים את העבודה, והתקווה והאמונה חוזרות, תוך המשך הקרבות ונפילת הגבורים בקדוש השם.

מתתיהו  בן יהויריב, האב, ובניו הקדושים: יוחנן גדי, שמעון תסי, יהודה מכבי, אלעזר אוורן, יונתן אפיפוס. הקרבות מתרחשות באזור מודיעין, הרי גופנה בשומרון, בית חורון ואמאוס, בית צור ביהודה, בית זכריה צפונית לחברון, ושוב בבית חורון  נלחמים מול ניקנור, ובקרב באלישה נופל יהודה. ומשתחררת חתיכת מדינה קטנה  ביהודה מעבר הירדן ועד עקרון ומודיעין, מעקרבה  ועד תקוע. פתאום יש עצמאות לישראל עם מקדש וזה נמשך 200 שנה.

זה מעשה של משפחה קדושה אחת שלא ויתרו בקידוש ה והקדוש ברוך נהתר לבקשתם אשר במלחמה ,ונתן להם ניצחון ותפארת. אנו מדברים על תקופה בשיא ההידרדרות המוסרית. ההצלחה שלהם מחזיקה מעמד מבחינה רוחנית רק כל עוד בני המשפחה שולטים. תכף אחריהם ההשפעות החיצוניות גוברות. ובכל זאת משפחה קדושה זו העניקה לישראל מה שזכריה ונחמיה חולמים 200 שנה לפני .

נחזור אל השאלות: בגלות לא יכולים לדבר על מרד, ולא על עצמאות, מה שנשאר אלה האורות של המנורה. לכן חוגגים את האורות, קצת מתקרב לחגים של הגוים בתקופה הזו ואז הכל מסתדר.

לעומתם בהתעוררות הלאומיות היהודית, הציונות, לא על בסיס תורני  השתמשו בסמל המכבים כדי לבטא גבורה ומרד ותקווה לשיבה לציון

יהי רצון שאנחנו בית שלישי  נצליח לשחרר את הקרקע הקדושה, לבניית הר הבית ולעצמאות מדינית ללא התחשבות בגוים.

 

בברכה ארנה מבית חגלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה