יום חמישי, 28 באפריל 2022

  

 

ב"ה

ארנה קובוס

מרפאה טבעית- אנרגטית-אבחון דרך מפות הגוף

חקלאות מדברית, אירוח והדרכה, תיירות

0528699300, 029409038, jewishjericho.org.il/blog

למה שמיטה?

 

השנה שומרים שמיטה כהלכתה.

שמיטה זו השבתת הארץ, לא עיבוד, ולא השבחת הפרי.

אוכלים מה שיש מחוץ לגבולות השמיטה, או גידולים במים ושיטות אחרות.

ההלכה התמודדה במצווה זו בשלושה דרכים.

הרב קוק התמודד בה כאשר המשק הישראלי היה בחיתוליו לפני קום המדינה והיה הזוי לדבר על שמיטה אחרי שהארץ כבר שבתה 2000 שנה והחקלאים נאבקים על לחמם. הוא פסק על "התר מכירה". זה מאפשר לחקלאי להמשיך את העבודה הרגילה כולל שיווק כאשר הארץ כאילו נמכרת לא עלינו!

אוצר בית דין בא לשווק את הירק והפרי לרשתות שיווק כאשר החקלאי הופך לעובד שלהם, מרוויח פחות אבל אינו שובת, לא הוא ולא השוק הישראלי ולא הארץ.

שמיטה כהלכתה שומרת על לאו גמור כאשר החקלאי והשוק הישראלי נפגעים אולי.

המתח בין שמירת מצוות הארץ והמציאות הישראלית הקיימת קיים ללא ספק.

בתורה אנו מצווים על שביתת הארץ מסני כמו שביתה בשבת. במקביל התורה מבטיחה "וציוויתי את ברכתי" בשנה הששית ושמינית. בפר' שמיני נאמר שוב ושוב- זה הדבר אשר ה ציווה לעשות, וב"י עשו "את דבר ה" וזכו "לכבוד ה ". ב"י אז מגיעים לשיא ההתעלות כאשר מקיימים את רצונו וזוכים לעמוד כעם אחד לפני ה, ורואים את כבוד ה.

 

מי אנחנו? מה אנו יודעים מה יהיה מחר?  תורות כלכלה, תורות מסחר וכו' אבל לא יודעים! מי שמנהל את העולם קבע על שמירת שמיטה ותהיה ברכה....אחרת יש גלות. וכבר חשנו זאת פעמיים, שלא נידע! אז מה עוד צריך? למה לחזור על זה שוב?

 

אני מזמינה אתכם לבוא לשבת על האדמה, להקשיב לאמא הגדולה של הכל איך לחבר שמיים לארץ. האדמה מעניקה, בטחון ושמחה וכאשר יש ציווי מפורש משמיים אין מה לפחד. הכל שלו, ממנו ובשבילו....אנו רק בנים שלו....

בואו להתחבר דרך האדמה, דרך הארץ.....אליו

בשמחה

 

ארנא קובוס מבית חגלה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה